Lär känna mig 7 gånger mer :)

Tänkte skriva 7 saker ni kanske inte visste om mig. Vissa kanske redan vet, och andra inte. Jag kan vara lite konstig ibland.. men hoppas att ni kan stå ut med mig ännu mer nu när ni kanske får reda på något nytt..

Jag utmanar: Ingelalala, Mamma, Matilda, Aese, Linda


1. Jag har en väldigt stor ko -och fotfobi
Så länge jag minns, har jag haft en oerhört stor fobi mot kossor och fötter. Fötter har blivit lite bättre med tiden, då jag kan med min egen fot röra andras.. men ta på andras(och ibland mina egna) med händerna går bara inte.. det är så fruktansvärt äckligt.. Kofobin kommer ifrån när jag va liten och skulle mata en kossa med ett äpple, och kossan slukade med sig äpplet och hela min arm.. jag blev livrädd. En fruktansvärd äcklig känsla att känna i en kohals ska jag säga er..

2. Jag luktar alltid på frukten innan jag äter den
Oavsett vad för frukt jag ska äta, så måste jag alltid lukta på den innan. Ibland behöver jag bara lukta på den i några sekunder, när det ibland krävs flera minuter innan jag klarar av att ta första bettet.

3. Jag har okontrollerad kärlek till gossedjur
Om jag ser ett ensamt gossedjur i en affär så kan jag inte låta bli att ta med mig filuren hem. Om jag låter bli får jag skuldkänslor och mår jättedåligt hur länge som helst.. Det förklarar de femtioelva svarta sopsäckar med gossedjur jag har i förrådet..

4. Jag kan inte sluta se på en redan påbörjad film
Om jag börjat kolla på en film kan jag inte bara stänga av och gå där ifrån.. Det är jättesvårt för mig att göra det.. Det händer ytterst sällan att jag stänger av mitt i en film. Oavsett hur trött jag än är måste jag se klart den. Även om filmen är dålig kan jag bara inte stänga av den..

5. Jag älskar att laga nya och egna recept
Jag bara älskar att exprimentera i köket. Jag kan laga alla slags crazy maträtter och slänga ihop massa konstiga ingridienser. Jag älskar det.

6. Jag äter glass i snigelfart
Enligt mina kompisar äter jag glass i snigelfart. När alla har ätit upp sina glassar så har jag knappt börjat. Jag klarar inte av att bita i glass. Oavsett om det är isglass eller inte. Mina tänder är så känsliga, så jag kan bara slicka på glass, vilket leder till att jag äter glass i snigelfart.

7. Jag älskar berg -och dalbanor
Jag älskar att åka alla sorters berg -och dalbanor. Det är en sådan underbar känsla och man känner sig så fri på något sett. Jag skulle vilja testa alla berg -och dalbanor som finns i hela världen...

Någon som också har konstiga vanor, fobier eller bara allmänt roliga saker för sig ibland? - Gör då en sådan här lista och dela med dig av dina konstigheter. (7 är ett måste)

Viktigt att läsa innan du kommenterar:

¤ Reklam publiceras ej
¤ Kränkande kommentarer tas genast bort
¤ ip-nummer är oerhört lätta att spåra

¤ Jag gör inte längre gratis bloggdesigner

» Skrutt

Hehe hm ja man visste om allt redan hehe sarskillt det med frukten xD du o dina gulliga eganskaper ;)

2009-07-03 // 23:05:32
» Joanna

känner igen mig lite i trean.. har också en förkärlek för gosedjur :)

2009-07-06 // 17:19:28
URL: http://susochdus.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Vår förlovning: 11/11 -11 kl.11.11